Онлайн оформление помощи при рождении ребенка
Уже более тысячи семей оформили онлайн помощь при рождении ребенка
Міністерство соціальної політики, Міністерство юстиції та Державне агентство з питань електронного урядування навесні 2017 року запровадили електронну послугу, що поступово набуває популярності серед новоспечених батьків. На даний момент кількість онлайн-заявників на отримання допомоги при народженні дитини перевищила тисячу осіб.
За даними Держагентства, послугою вже скористалися у кожному регіоні України. Переважна більшість користувачів дали високу оцінку електронному сервісу. Їм до вподоби легкий спосіб авторизації, зрозумілість інтерфейсу і підказки під час роботи з формою. Близько третини заявників – чоловіки.
У чому суть нововведення
Раніше подати документи на отримання допомоги можна було лише у паперовій формі під час особистого візиту до відділів соцзабезу. Так, 2016 року близько 400 тис. українців відвідали особисто органи соцзахисту населення, витративши на це купу часу.
Завдяки онлайн-сервісу запроваджено принципово новий рівень якості обслуговування. Всі необхідні документи можна подати у будь-який зручний час – 24 години на добу сім днів на тиждень – через Інтернет.
Як зазначив міністр соціальної політики України Андрій Рева, це вже друга соціальна послуга після житлової субсидії, оформлення якої запроваджено онлайн. «Доступність і зручність послуг для громадян є одним із пріоритетів роботи міністерства», - підкреслив чиновник.
Більш того, завдяки налагодженій взаємодії між реєстрами Мінсоцполітики та Мін’юстом скорочено кількість документів, які мають пред’явити заявники. Відтепер не потрібна копія свідоцтва про народження дитини – працівники управлінь соцзахисту самостійно перевіряють онлайн наявність відповідного свідоцтва у реєстрі актів цивільного стану.
Якщо користувач має електронний цифровий підпис (ЕЦП), результати розгляду заявки також надходять онлайн – на електрону пошту заявника. Але відсутність ЕЦП не є перешкодою для користування сервісом. У такому разі онлайн можна направити документи на попередній розгляд, що скоротить час особистого візиту до управлінь соцзахисту.
Голова Державного агентства з питань електронного урядування України Олександр Риженко зазначив, що електронні послуги для бізнесових організацій і громадян – невід’ємна складова впровадження реального електронного урядування в України. Доступні та прозорі, швидкі та зручні – вони заощаджують час, фінансові ресурси та мінімізують ризики корупції.
«До кінця року Держагентство планує запустити ще низку онлайн-сервісів. Тож я би порадив усім українцям, які ще не мають електронного цифрового підпису, оформлювати його. Тому що онлайн-сервісів згодом побільшає, а ЕЦП дозволить повною мірою відчути переваги користування ними», - попередив Олександр Риженко.
Де скористатися послугою
Електронна послуга доступна на порталі Мінсоцполітики e-services.msp.gov.ua. Згодом нею також можна буде скористатися на Єдиному державному порталі адміністративних послуг my.gov.ua.
Як це працює
Процес авторизації користувача на порталі e-services.msp.gov.ua відбувається у два способи: або через електронну пошту, або завдяки ЕЦП.
Далі відкривається електронна форма, яку слід заповнити. При цьому слід зазначити відомості про дитину, матір, батька, місце реєстрації та фактичного проживання, якщо вони відрізняються. Також – обрати спосіб, у який зручно отримувати виплати. Це може бути особистий банківський рахунок або відділення «Укрпошти». І насамкінець – система автоматично підкаже територіальний орган соціального захисту, який має розглянути запит.
Завдяки автоматичній перевірці і підказкам, заповнення електронної форми відбувається легко і просто – із мінімальним ризиком припущення помилок.
Строки надання послуги
Розгляд документів щодо призначення державної допомоги відбувається протягом десяти днів від дня звернення. Рішення про призначення допомоги надсилається заявникові електронною поштою (або надається особисто – під час візиту) протягом п’яти днів після прийняття відповідного рішення. Однак завдяки автоматизації, яка значно пришвидшує процес розгляду документів, заявник часто отримує рішення раніше встановленого законодавством терміну.
Електронна послуга стала можливою завдяки плідній співпраці Міністерства соціальної політики, Міністерства юстиції та Державного агентства з питань електронного урядування.
Ініціатива реалізується також за підтримки Швейцарсько-української програми «Електроне урядування задля підзвітності влади та участі громади» (EGAP), що виконується Фондом Східна Європа.
Президент Фонду Східна Європа Віктор Лях розповів, що перед Програмою EGAP, за підтримки якої було розроблено цю послугу, стоїть надзвичайно амбітне завдання: допомогти впровадити в Україні нові електронні послуги, які користуються найбільшим попитом громадян. Це – вже друга, після е-послуги призначення житлових субсидій послуг у соціальній сфері, яку запущено впродовж останніх півроку.
«Ми плануємо розширювати цей перелік і надалі. Наша мета – сприяти становленню в Україні європейських стандартів якості з обслуговування громадян та бізнесу», - зазначив президент Фонду.
За додатковою інформацію про послугу можна звертатися до Валерії Бакала, директора департаменту ІТ Державного агентства з питань електронного урядування України на електронну адресу bakal@e.gov.ua та Олексія Зелив’янського, менеджера фонду Східна Європа за адресою azel@egap.in.ua.